Uważny kwiecień – żyj świadomie!

6 komentarzy 114

Okres, w którym obecnie się znajdujemy jest dla każdego trudny. Z jednej strony pandemia i kolejne obostrzenia związane z przebywaniem w miejscach publicznych; a z drugiej strony brak normalności na co dzień. To wszystko może odbijać się zarówno na naszym samopoczuciu, nastroju, jak i zdrowiu psychicznym. Z tego powodu chciałabym, aby Uważny kwiecień był czasem skoncentrowanym na poszukiwaniu normalności każdego dnia.

Codzienna normalność

Przez ostatni miesiąc życie większości z nas wywróciło się do góry nogami. Nowa sytuacja, na którą z pozoru nie mamy żadnego wpływu, zmienia się i nabiera tempa każdego dnia. #Zostańwdomu to najważniejsza rzecz, jaką możemy zrobić w obecnej sytuacji, aby nie powtórzył się scenariusz z innych państw. I pomimo czasu spędzanego w zupełnie nowych warunkach, warto poszukać każdego dnia normalności i na nich skoncentrować swoją uwagę.

Uważny kwiecień – żyj świadomie!

W kwietniu chciałabym Was zachęcić do tego, aby być blisko siebie i swoich emocji, aby zadbać o siebie i szukać normalności każdego dnia – niezależnie od tego jak bardzo ta codzienność zmieniła się na przestrzeni ostatnich tygodni. Ponadto chciałabym Wam polecić korzystanie z technik relaksacyjnych (m.in. treningu autogennego Schulza, które pomogą niwelować wewnętrzne napięcie.

Plansza do pobrania + karta pracy

Uważny kwiecień

Niestety przedłużająca się kwarantanna i całkowita zmiana codziennego trybu życia może z czasem zacząć wywierać wpływ na odporność psychiczną. To właśnie dlatego tak bardzo ważne jest to, aby na co dzień szukać normalnych i zwyczajnych działań oraz dbać o swój komfort psychiczny.

Bardzo ważne w tym czasie jest to, aby zadbać o higienę swojego umysłu i być dla siebie dobrym. W poprzednich tekstach znajdziecie sposoby na to jak zadbać o siebie w tym trudnym czasie oraz jak pomóc przetrwać dzieciom ten czas.


Używając na Instagramie #uważnykwiecień możecie pokazać jak w tym trudnym czasie dbacie o siebie; co robicie, aby zwiększyć swoją odporność psychiczną oraz w jaki sposób staracie się zrelaksować. W tym przypadku bardzo dobrze sprawdzają się różnego rodzaju ćwiczenia oddechowe lub spędzenie minut w ciszy z kubkiem kawy/herbaty.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

Uważniej.pl używa plików cookies (ciasteczek). Więcej na ten temat przeczytasz w polityce prywatności. Dopiero po włączeniu ciasteczek strona będzie w pełni funkcjonalna. AKCEPTUJ PRZECZYTAJ

UA-105999560-1