Jak zadbać o zdrowie psychiczne w trakcie epidemii koronawirusa?

11 komentarzy 214

W ostatnim czasie koronawirus wywrócił życie do góry nogami wszystkim. Pozamykane szkoły, uczelnie i instytucje. Do tego znikający w zastraszającym tempie ze sklepowych półek papier toaletowy i suche produkty. A tak naprawdę, pod tymi wszystkimi zachowaniami kryje się jedno – niepewność odnośnie tego, jak poukładać sobie nową codzienność.

Jedno jest pewne – obecnie wszyscy doświadczamy kryzysu, w którym znalazła się nie tylko Polska, ale cały świat; dlatego pamiętajmy, że najważniejszą cechą każdego kryzysu jest to, że kiedyś przemija. Jest to po prostu taki okres, w którym musimy się dostosować do nowej rzeczywistości, zadbać o siebie i o swoich bliskich.

Kryzys, koronawirus i emocje

To normalne, że w okresie kryzysu jesteśmy smutni, przygnębieni, zestresowani, przestraszni, zdezorientowani lub po prostu źli. Dlatego właśnie w tym czasie bardzo dobrze jest postawić na rozmowy z rodziną, bliskimi, przyjaciółmi. Rozmowa z osobami, którym ufamy może pomóc rozładować trochę te emocje.

Oprócz tego możemy się również bać – pamiętajmy, że strach jest dla nas z jednej strony emocją trudną, ale bardzo ważną. Dobrze jest (zresztą nie tylko teraz) pamiętać o tym, że nie wszystkie informacje, które można przeczytać w internecie są prawdziwe. Warto szukając rzetelnych informacji opierać się na zaufanych źródłach.

Jak zadbać o swoje zdrowie psychiczne w trakcie epidemii koronawirusa?

  • Wykorzystaj sprawdzone i znane sposoby na radzenie sobie z problemami.
  • Jeśli jesteś w domu to zadbaj o siebie i zdrowy styl życia.
  • Porozmawiaj z bliskimi i przyjaciółmi (zdalnie!).
  • Jeżeli nadmiar wiadomości zwiększa poczucie lęku – ogranicz oglądanie/słuchanie/czytanie niepokojących relacji w mediach.
  • Zadbaj o swoją aktywność fizyczną w domu.
  • Pamiętaj, że trudne uczucia, które odczuwasz to normalne.
  • Zaplanuj swój cały dzień.
  • Pamiętaj o wystarczająco długim śnie.
  • Zadbaj o zbilansowaną dietę.
  • Skorzystaj z pomocy psychologicznej online, jeśli tego potrzebujesz.
  • Zrób coś, co w tym całym chaosie sprawi Ci przyjemność.

#Uważnymarzec

Marzec w pełni, a ostatnie wydarzenia spowodowały, że pojawiła się panika wśród ludzi. Tym bardziej w tym czasie powinniśmy dbać o siebie i zdrowie psychiczne, dlatego przypominam o inicjatywie #Uważnymarzec. Można pobrać kartę pracy tutaj – jednak najważniejsze jest to, aby w tym codziennym natłoku informacji zadbać o swoją psychikę i rozluźnić myśli.

Ciekawe propozycje na #zostańwdomu?

Do napisania!


PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

Uważniej.pl używa plików cookies (ciasteczek). Więcej na ten temat przeczytasz w polityce prywatności. Dopiero po włączeniu ciasteczek strona będzie w pełni funkcjonalna. AKCEPTUJ PRZECZYTAJ

UA-105999560-1