Pamiętasz o tym, że jesteś ważna?

59

Dzisiaj chciałabym Ci przypomnieć o tym, że jesteś ważna i jak bardzo istotne jest to, abyś dbała o siebie na co dzień – w każdym tego słowa znaczeniu. Obydwie wiemy, że codzienność bywa trudna i zmagamy się z różnymi problemami na co dzień. Czasami łatwiejszymi, czasami trudniejszymi. Myślę, że przynajmniej raz w życiu, każda kobieta miała ochotę odwrócić się na pięcie oraz pójść w przeciwnym kierunku. I nie ma w tym nic złego.

Jesteś ważna

Bycie dla siebie ważnym i dbanie o siebie na różnych płaszczyznach życia to podstawa – a wręcz konieczność – w profilaktyce zdrowia psychicznego. Nikt nie zadba o Ciebie tak dobrze, jak Ty sama. Dlatego, jeśli uważasz, że nie masz czasu na to, aby wygospodarować dla siebie przynajmniej kwadrans dziennie – to może nadeszła najwyższa pora na zmiany. Na zrobienie pierwszego, małego – ale najważniejszego! – kroku do tego, aby poczuć się lepiej.

Na początku warto zadać sobie jedno, proste pytanie: Co musiałoby się wydarzyć lub zmienić w Twoim życiu, abyś poczuła się lepiej?

Jak dbać o siebie i swoje zdrowie psychiczne na co dzień?

  • Wyznaczać swoje granice psychologiczne na wielu płaszczyznach swojej codzienności: w domu, w pracy, w relacjach międzyludzkich.
  • Być wyrozumiałym dla samej siebie i zrozumieć, że każdy ma prawo popełniać błędy lub mieć gorszy dzień – również Ty. W końcu jesteśmy tylko ludźmi. Nie jesteśmy idealni.
  • Dbać o swoje potrzeby – zaczynając od tych podstawowych, a kończąc na tych, którymi sprawisz sobie przyjemność.
  • Odpuszczać wtedy, kiedy tego potrzebujesz. I nie chodzi o to, że masz sobie odpuścić wszystko. Celem jest świadome zrezygnowanie z czegoś, na rzecz tego, aby zrobić coś dla siebie.

Ciekawą propozycją odpuszczania, jest wyzwanie Basi Słok #czytamnierobię. Jego celem jest zachęcanie kobiet do odpuszczenia sobie jednej rzeczy po to, aby znaleźć czas na czytanie.

  • Zadbać o swoje zainteresowania i znaleźć czas na ich pielęgnowanie. Warto zastanowić się, czy jest coś, czego Ci brakuje. Regularnej aktywności fizycznej? Biegania? Chodzenia z kijkami? Fotografowania? Malowania? Czegokolwiek?
  • Doceniać siebie i swoje codzienne działania. Postaraj się być dla siebie bardziej empatyczna i potraktuj siebie tak, jak najlepszą przyjaciółkę.
  • Pamiętaj o badaniach profilaktycznych. Zastanów się, kiedy robiłaś cytologię, badanie piersi lub podstawowe badania z krwi.

Na Instagramie przygotowałam specjalną grafikę, która będzie przypominać Tobie o tym, że jesteś ważna i w jaki sposób możesz o siebie zadbać. Wystarczy, że ją sobie zapiszesz.


Cieszę się, że tutaj jesteś.

12 komentarzy

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

UWAŻNIEJ.PL WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES. KORZYSTAJĄC ZE STRONY WYRAŻASZ ZGODĘ NA WYKORZYSTANIE PLIKÓW. AKCEPTUJ DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ