Pamiętasz o tym, że jesteś ważna?

45

Dzisiaj chciałabym Ci przypomnieć o tym, że jesteś ważna i jak bardzo istotne jest to, abyś dbała o siebie na co dzień – w każdym tego słowa znaczeniu. Obydwie wiemy, że codzienność bywa trudna i zmagamy się z różnymi problemami na co dzień. Czasami łatwiejszymi, czasami trudniejszymi. Myślę, że przynajmniej raz w życiu, każda kobieta miała ochotę odwrócić się na pięcie oraz pójść w przeciwnym kierunku. I nie ma w tym nic złego.

Jesteś ważna

Bycie dla siebie ważnym i dbanie o siebie na różnych płaszczyznach życia to podstawa – a wręcz konieczność – w profilaktyce zdrowia psychicznego. Nikt nie zadba o Ciebie tak dobrze, jak Ty sama. Dlatego, jeśli uważasz, że nie masz czasu na to, aby wygospodarować dla siebie przynajmniej kwadrans dziennie – to może nadeszła najwyższa pora na zmiany. Na zrobienie pierwszego, małego – ale najważniejszego! – kroku do tego, aby poczuć się lepiej.

Na początku warto zadać sobie jedno, proste pytanie: Co musiałoby się wydarzyć lub zmienić w Twoim życiu, abyś poczuła się lepiej?

Jak dbać o siebie i swoje zdrowie psychiczne na co dzień?

  • Wyznaczać swoje granice psychologiczne na wielu płaszczyznach swojej codzienności: w domu, w pracy, w relacjach międzyludzkich.
  • Być wyrozumiałym dla samej siebie i zrozumieć, że każdy ma prawo popełniać błędy lub mieć gorszy dzień – również Ty. W końcu jesteśmy tylko ludźmi. Nie jesteśmy idealni.
  • Dbać o swoje potrzeby – zaczynając od tych podstawowych, a kończąc na tych, którymi sprawisz sobie przyjemność.
  • Odpuszczać wtedy, kiedy tego potrzebujesz. I nie chodzi o to, że masz sobie odpuścić wszystko. Celem jest świadome zrezygnowanie z czegoś, na rzecz tego, aby zrobić coś dla siebie.

Ciekawą propozycją odpuszczania, jest wyzwanie Basi Słok #czytamnierobię. Jego celem jest zachęcanie kobiet do odpuszczenia sobie jednej rzeczy po to, aby znaleźć czas na czytanie.

  • Zadbać o swoje zainteresowania i znaleźć czas na ich pielęgnowanie. Warto zastanowić się, czy jest coś, czego Ci brakuje. Regularnej aktywności fizycznej? Biegania? Chodzenia z kijkami? Fotografowania? Malowania? Czegokolwiek?
  • Doceniać siebie i swoje codzienne działania. Postaraj się być dla siebie bardziej empatyczna i potraktuj siebie tak, jak najlepszą przyjaciółkę.
  • Pamiętaj o badaniach profilaktycznych. Zastanów się, kiedy robiłaś cytologię, badanie piersi lub podstawowe badania z krwi.

Na Instagramie przygotowałam specjalną grafikę, która będzie przypominać Tobie o tym, że jesteś ważna i w jaki sposób możesz o siebie zadbać. Wystarczy, że ją sobie zapiszesz.


Cieszę się, że tutaj jesteś.

7 komentarzy

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

UWAŻNIEJ.PL WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES. KORZYSTAJĄC ZE STRONY WYRAŻASZ ZGODĘ NA WYKORZYSTANIE PLIKÓW. AKCEPTUJ DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ