O wspieraniu rozwoju społeczno-emocjonalnego – „Czas relacji” J. Węglarz i D. Bentkowska

74 views

Rozwijanie umiejętności społecznych pomaga dzieciom zarówno w rozpoznawaniu swoich emocji, jak i w tworzeniu relacji z innymi. Najnowsza książka Joanny Węglarz i Doroty Bentkowskiej pt. „Czas relacji, czyli wspieranie rozwoju społeczno-emocjonalnego dziecka” krok po kroku przeprowadza przez zagadnienia związane z treningiem umiejętności społecznych.

"Czas relacji" J. Węglarz D. Bentkowska

Kim są autorki książki „Czas relacji”?

Joanna Węglarz oraz Dorota Bentkowska są psycholożkami specjalizującymi się w treningu umiejętności społecznych. Ich publikacje oraz materiały pomagają zarówno rodzicom, nauczycielom, jak i terapeutom w rozwijaniu umiejętności społecznych u dzieci.

Co znajdziesz w książce?

Książka bazuje na metodologii Treningu Umiejętności Społecznych Węglarz i Bentkowskiej. Jej rozdziały odpowiadają 8 obszarom umiejętności społecznych.

  1. Emocje.
  2. Normy społeczne.
  3. Komunikacja.
  4. Teoria umysłu.
  5. Samowiedza i samoświadomość.
  6. Asertywność.
  7. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych.
  8. Współpraca.

Ta pozycja skierowana jest do rodziców i opiekunów dzieci w wieku przedszkolnym, którzy chcą świadomie wspierać ich rozwój społeczno-emocjonalny.

Każdy rodzic zgodzi się ze stwierdzeniem, że
rodzicielstwo polega na wspieraniu potencjału dziecka
i prowadzeniu go do szczęścia oraz samodzielności.

J. Węglarz, D. Bentkowska „Czas relacji, czyli wspieranie rozwoju społeczno-emocjonalnego dziecka”

Moja recenzja

Już po przeczytaniu pierwszego rozdziału książki autorstwa Joanny Węglarz i Doroty Bentkowskiej miałam poczucie, że jej najważniejszym celem jest rozwój dziecka. Mimo że książka ma tylko 88 stron, to treści w niej zawarte zostały wywarzone. Autorki niezależnie od rozdziału dobrały tyle treści, by z jednej strony w wystarczający sposób zawrzeć istotne informacje, a z drugiej – by nie przytłoczyć nas szczegółami, które odbiegałyby od najważniejszego w tej książce – czyli rozwoju społeczno-emocjonalnego dziecka.

Rozdziały zawarte w książce „Czas relacji” odpowiadają obszarom umiejętności społecznych. W każdym z nich znajdują się podsumowania, a w nich konkretne wskazówki, które mają pomóc rodzicom i opiekunom w rozwoju społeczno-emocjonalnym. Dzięki temu od razu wiadomo, co można zmienić albo czego można unikać na co dzień, by rozwijać umiejętności społeczne dziecka.

Czy polecam? TAK.

Książka „Czas relacji” to świetne narzędzie do pracy nad rozwojem społeczno-emocjonalnym dziecka w wieku przedszkolnym. Dzięki kartom pracy i wskazówkom, które znajdują się w każdym rozdziale, od razu wiadomo, co można zrobić, by wesprzeć dziecko, np. w radzeniu sobie z trudnymi emocjami.

Książka uświadamia rodzicom, jak ważne jest zadbanie o rozwój społeczno-emocjonalny dzieci w wieku przedszkolnym, a także pokazuje, jak wpływa to na ich zdrowie psychiczne i dorosłe życie.

Dlaczego warto sięgnąć po książkę „Czas relacji”?

  • Po pierwsze. Treść książki bazuje na konkretach. Dzięki podsumowaniom, które znajdują się na końcu każdego rozdziału, od razu wiadomo, co można zrobić (a czego warto unikać), by wspierać rozwój dziecka.
  • Po drugie. Na końcu każdego rozdziału znajdują się karty pracy. Dzięki nim poprzez zabawę można przejść bezpośrednio do praktykowania tego, o czym się przeczytało.
  • Po trzecie. Książka została napisana prostym językiem, dzięki czemu nie trzeba mieć specjalistycznej wiedzy, by zrozumieć to, o czym opowiadają autorki.

Najnowsza książka Joanny Węglarz i Doroty Bentkowskiej pomaga rodzicom wspierać rozwój społeczno-emocjonalny dziecka. Autorki krok po kroku przeprowadzają rodzica poprzez poszczególne zagadnienia, pokazując, jak wspierać dziecko w codziennych sytuacjach i wzmacniać jego samoocenę.

Współpraca ze Studio Psychologiczne Joanna Węglarz i Pomoce TUS.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

UWAŻNIEJ.PL WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES. KORZYSTAJĄC ZE STRONY WYRAŻASZ ZGODĘ NA WYKORZYSTANIE PLIKÓW. AKCEPTUJ DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ