Dobra organizacja to klucz do sukcesu

W jednym z ostatnich tekstów, które ukazały się na Uważniej wspomniałam o tym, że chcę napisać parę słów na temat organizacji czasu i planowania. Jednak nie będę skupiała się na kwestiach teoretycznych, tylko bardziej na produktach, które ułatwiają mi codzienne funkcjonowanie.

Zawsze lubiłam planować. Rozpisywać na kartkach rzeczy do zrobienia, jeszcze wtedy, zanim stało się to modne. Do tej pory podczas planowania korzystałam z podręcznego kalendarza, gdzie zapisywałam różnego rodzaju spotkania, sprawy do załatwienia, itp.

DOBRA ORGANIZACJA CZASU

Kilka lat temu odeszłam od typowych kalendarzy i zastąpiłam je planerami. Przez ostatnie dwa lata korzystałam z planerów marki Wondermarket – i sprawdzały się one dobrze. Jednak, gdy miałam zbyt wiele rzeczy, brakowało mi miejsca na notatki. Obecnie korzystam z dwóch rzeczy: planera i kalendarza/podkładki na biurko.

W tym roku Wonderplanner zamieniłam na Planer Pełen Czasu. I choć z przymrużeniem oka myślałam o planowaniu metodą Bullet Journal – to przyznaję, że w moim przypadku sprawdziła się ona bardzo dobrze. Przede wszystkim obawiałam się tego, czy będzie czas na rysowanie tabelek, robienie list, dodatkowe wpisywanie dat. Dużym ułatwieniem w przypadku PPC jest to, że przygotowane są tabelki na dwanaście miesięcy i wystarczy wpisać tylko daty. Jednak z drugiej strony takie przygotowywanie planera ma świetne działanie relaksujące i odstresowujące (podobnie jak kolorowanki dla dorosłych).

Drugim narzędziem, z którego korzystam jest biurkowy kalendarz z Ogarniam się. Służy on mi nie tylko jako kalendarz, ale także jako podkładka na biurko oraz notatnik i planer do codziennych, domowych spraw. Do tego dochodzi jeszcze kalendarz w telefonie, w którym najczęściej notuję różne rzeczy, gdy jestem poza domem lub miejscem pracy. 

Jednak to, że te narzędzia sprawdzają się u mnie, nie jest jednoznaczne z tym, że sprawdzą się także u Ciebie. Każdy z nas ma różne potrzeby i oczekiwania. Być może znajdujemy się na różnych etapach życia, więc planowanie ma dla nas inne znaczenie. Lubię planować. Nie wszystko rozpisuję w planerze lub kalendarzu na biurku, jednak są sprawy, które notuję, co ułatwia mi w dużym stopniu ogarnięcie całego tygodnia/miesiąca. Nie zawsze realizuję sto procent swojego planu, dlatego tak ważne jest dla mnie wyznaczanie priorytetów i najważniejszych spraw. Czasami, niektóre zadania/rzeczy do wykonania przenoszę na następny dzień.

Dobra organizacja to klucz do sukcesu – dzięki temu jesteśmy w stanie zorganizować swój czas tak, aby pogodzić wszystko ze sobą. Łatwiej też jest znaleźć wolny czas nie tylko dla siebie, ale także dla rodziny.


Dodatkowo mam dla Was informację, że od ubiegłego tygodnia można zapisywać się na Uważny Newsletter, aby być na bieżąco i otrzymywać dodatkowe materiały.